Op 25 november houden we een campagnedesigndag voor vrijwilligerswerving. We zoeken afdelingen (vrijwilligers en beroepskrachten) die hieraan willen meedoen. Grote of kleine afdeling maakt niet uit. Juist de verschillen willen we meenemen.
Zoals jullie weten is vrijwilligerswerving een aandachtspunt binnen onze vereniging. Veel afdelingen zijn ermee bezig en het landelijk bureau probeert stapsgewijs inzichtelijk te krijgen welke wervingsstrategie het beste werkt en bij de vereniging past.
De eerste stap is inmiddels gezet. Uit een inventarisatie onder de afdelingen blijkt we veel nieuwe vrijwilligers nodig hebben. Hierover hebben we in september verder gepraat met afdelingsbestuurders en coördinatoren die onze zorg delen. Deze en andere gesprekken in het land resulteerden in de wens om concreet tot een nieuwe wervingscampagne te komen. Dat gaan we doen op 25 november, met jullie hulp.
Co-creatie
Op de designdag willen we samen met jullie een test-campagnestrategie ontwerpen. Iedereen is hiervoor uitgenodigd, zeker ook de vrijwilligers en beroepskrachten die al in een eerder stadium met ons hebben meegedacht. We krijgen hulp van Ignited Minds, een bureau dat gespecialiseerd is in behavioral design & customer journeys. Het campagne-idee gaan we in januari en februari uitzetten en testen in de deelnemende afdelingen. Ook hierbij hebben we jullie hulp nodig; het gaat om een tijdsinvestering voor een langere termijn dan alleen de designdag zelf.
De opgeleverde inzichten en reacties gebruiken we uiteindelijk voor een grote verenigingsbrede campagne, afhankelijk van de fondsen die we hiervoor kunnen werven.
Meld je aan
De designdag vindt plaats op een inspirerende locatie in Amsterdam. Wil je meer weten of je meteen aanmelden? Neem dan contact op met Kiki Ronday of Lisa Tiggelaar. |